Tips voor adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram is HOT de dag van vandaag. Waarom is Instagram het beste social media marketing kanaal van het moment?

Branded content

Branded content marketing en Instagram, liefde op het eerste zicht. De bedoeling van branded content is het vergroten van merkbekendheid. In tegenstelling tot traditionele reclame, waarbij alle aandacht gericht is op het verkopen van een product of dienst.

Instagram maakt het via visuele content mogelijk jouw bedrijf te promoten op een manier waarbij niet enkel en alleen jouw commerciële boodschap centraal staat.

Uit onderzoek is gebleken dat een advertentie gezien via Instagram tot 2,8 keer beter wordt onthouden dan advertenties op andere kanalen. Met een gemiddelde aan 700 miljoen maandelijkse gebruikers, kunnen we stellen dat Instagram een onmisbaar gegeven is binnen de huidige social media marketing wereld.

Story telling

#verhaaltjeszijnleuk

Ja hoor, je leest het goed! Storytelling, verhaaltjes vertellen, mensen zijn er dol op! Al van jongs af aan zijn we gek op de sprookjes die ons verteld werden net voor het slapen. Storytelling is een deel van de menselijke natuur.

Post niet zomaar content over jouw business over product, maar probeer echt een verhaal te delen met jouw volgers. Op deze manier schep je een emotionele band, wat ervoor zorgt dat ze de volgende dag gewoon opnieuw komen kijken naar jouw verhaal.

Less is more

#keepitsimple

Een gezegde die vaak terug komt en ook hier zeker van toepassing is. Houd je advertenties simpel! Wil je iets gedaan krijgen van jouw volgers? Maak het hen dan zo eenvoudig mogelijk. Plaats bv. de link naar jouw betaalpagina in de bio van jouw Instagram account.

Ook kan een duidelijke call to action zorgen voor verhoogde interactie. Deze kan geplaatst worden bij een afbeelding als bijschrift, als bio link of als link in jouw Instagram story.

Wat vinden jouw volgers leuk?

#vindikleuk

Test het belang van jouw advertenties via A/B testing. Zo kun je bijvoorbeeld 2 advertenties aanmaken met éénzelfde afbeelding maar met een andere tekst om te zien welke de hoogste ROI oplevert.

Belangrijk hierbij is dat jouw Instagram account werd omgevormd naar een business account. Op deze manier kun je allerlei handige statistieken bekijken die je inzicht geven wie jouw doelpubliek is.

Weet je nog steeds niet hoe je moet adverteren op Instagram? Misschien is onze cursus dan wel wat voor jouw!