Van bezoeker naar klant dankzij mental triggers

Door mental triggers te gebruiken op jouw website kan je een bezoeker omzetten naar een klant. Het zijn als het ware hulpmiddeltjes die jouw bezoekers enthousiast maken, overtuigen, bezwaren wegnemen en klaar te stomen voor een aankoop.

Hier volgen enkele mental triggers die jij kan toepassen op jouw website:

Creër schaarste, urgentie

Het verhaal van vraag / aanbod kent iedereen ondertussen wel. Het is een oeroud principe die ook op jouw website kan toegepast worden. Door schaarste te creëren, zorg je ervoor dat bezoekers sneller iets gaan kopen.

Van uitstel komt afstel, toch?

Sem Vande Capelle – onlineverkoop.be

Het is algemeen geweten dat diensten nooit echt dringend zijn. De meesten vinden het niet erg als het resultaat wat langer op zich laat wachten.
Aaaaah, die 5 kilo’s geraak ik wel kwijt binnen een paar maand…

Als iedereen zo gaat denken over de aankoop op jouw website, dan zit je met een groot probleem 😉

Door schaarste als mental trigger toe te voegen, verhoog je de urgentie en dwing je af om direct iets bij je te kopen.

Hier volgen enkele voorbeelden van urgentie

  • Deadline datum toevoegen wanneer korting verloopt
  • Maximum aantal studenten in de cursus
  • Max. aantal personen voor we de prijs omhoog doen

Vertel verhalen

Om jouw boodschap naar buiten te brengen en te versterken kan je verhalen vertellen als mental trigger. Verhalen blijven immers veel langer & meer ‘plakken‘ in het menselijk brein dan wanneer je dit niet zou doen.

Wederkerigheid

Volgens de kracht van het universum krijg je hetgeen je weggeeft, op één of ander moment ook terug. Dit heet de wet van de wederkerigheid, die zorgt dat geven en nemen altijd in balans is.

Via jouw website kan je heel waardevolle informatie, hoop en inspiratie bieden aan jouw bezoekers. Zo geven wij bijvoorbeeld onze cursus om een WordPress website te bouwen helemaal gratis en voor niets cadeau.

Social proof

Via social proof (letterlijk vertaald sociaal bewijs) kan je aantonen wat anderen over jouw website denken. Deze waardevolle informatie kan je verzamelen door testimonials toe te voegen. Dit kan je bijvoorbeeld vragen aan iemand die een positieve ervaring heeft gehad met jouw website / bedrijf. We hebben een fantastisch voorbeeld in ons artikel over email segmentatie & automatisatie.

Samen sterk!

Ken je dat gevoel alsof je onoverwinnelijk bent als team? Dit gevoel kan je creëren door een community op te richten rond jouw website / service / bedrijf. Op deze manier laat je zien dat er een hele groep mensen zijn die ook geïnteresserd zijn in jouw product.

Eensgezinden waarbij je een groepsgevoel creërt gaan zowizo interactie gaan hebben met elkaar. Dit is iets waar elk individu baat bij heeft, ook jijzelf.

Heb jij bijvoorbeel een website over fotografie, maak dan vandaag nog een gratis Facebook groep aan en nodig eensgezinden uit om erbij te komen.